WELCOME

"Jika dad terasa sesak, MASALAH yang dihadapi sangat rumit, dan tipu muslihat sangat banyak, maka bersegeralah datang ke tempat sembahyang, dan BERSEMBAHYANGlah

Tuesday, May 13, 2008

KERJA-KERJA SEJAK AKU BERGELAR AHLI AKADEMIK

Assalamualaikum....
Entah apa yang terlintas difikiran ku pagi ini. Aku termenung sendirian ketika balik dari melakukan senaman pagi. Ialah... tempat riadah aku itu kira-kira 10 minit eja dari rumah ku ini. Ketika aku berlari-lari, tak semena-mena aku teringat akan kerjaya ku sebagai seorang ahli akademik. Tiga puluh tahun telah berlaku. Ketika itu pandangan masyarakat kepada seorang ahli akademik sangat tinggi. Aku masih ingat semasa aku mula-mula menjalankan tugas itu di Universiti Malaya... oh hebat hebat. Mahasiswa yang menghuni kampus universiti memandang aku dengan pandangan yang hebat sekali. Juga diluar kampus... sahabat dan kawan-kawan aku sering kali membuat panggilan telefon ke pejabat dengan memuji-muji akan kecemerlangan kerjaya aku itu. Aku rasa gah dan hebat. Akan tetapi sekarang ini.........????????

No comments: